lauantai 13. syyskuuta 2014

Tervehdys Blogi Marraskuu 2013: residence blah: Kerttu-paran viimeisimmät kuulumis...

Tervehdys Blogi Marraskuu 2013: residence blah: Kerttu-paran viimeisimmät kuulumis...: residence blah: Kerttu-paran viimeisimmät kuulumiset + postausehdo... : Köhä-sairaus alkaa jo kuluttaa meikäSusun hermoja. Kuume jaksaa kius...

residence blah: Kerttu-paran viimeisimmät kuulumiset + postausehdo...

residence blah: Kerttu-paran viimeisimmät kuulumiset + postausehdo...: Köhä-sairaus alkaa jo kuluttaa meikäSusun hermoja. Kuume jaksaa kiusata iltaisin, poskiontelot hukkuu räkään ja yskysk-yskittää niin maan p...
Rauno Kulmala; hyvä kauniisti sommiteltu blogi,hyvä kuvitus,piirrokset; kokonaisuutena erittäin hyvä.Jään odottamaan tulevia blogeja jännittyneenä.Kiitos Rauno Kulmala blogisti Kaarinasta. Finland.

perjantai 18. heinäkuuta 2014

ELÄMÄNI RUNO





  •                    ELÄMÄNI RUNO 2014                 kirjoittanut Aale Tynni


Ja Jumala sanoi: Toisille annan toiset askareet,
Vaan sinulta,lapseni,tahdon,että kaarisillan teet.
Sillä kaikilla ihmisillä on ikävä päällä maan,
ja kaarisillalle tulevat he ahdistuksisessaan.
Tee silta ylitse syvyyden,tee,kaarisilta tee,
joka kunniaani loistaa ja valoa säteilee.

Mimä sanoin:He tulevat raskain saappain,multa-anturain -
Miten sillan kyllin kantavan ja kirkkaan tehdä voin,
sitä ettei tahraa eikä särje jalat kulkijain?

Ja Jumala sanoi: Verellä ja kyynelillä vain.
Sinun sydämesi on lujempi kuin vuorivillat maan -
Pane kappale silta-arkkuun, niin saat sillan kantamaan.
Pane kappale niiden sydämistä,joita rakastat,
He antavat sen anteeksi,jos sillan rakennat.

Tee silta Jumalan kunniaksi,kaarisilta tee,
Joka syvyyden ylitse lakkaamatta valoa säteilee.
Älä salpaa surua luotasi,kun kaarisillan teet:
Ei mikään kimalla kauniimmin kuin puhtaat kyyneleet.

               
          Kaunis runo oli kirjoitettu Kaarinan-Piikkiön
          Sydänyhdistyksen jäsenille ilmestyvään julkaisuun
          taltioinut yhdistyksen hallituksen jäsen,hänen nimeään
          en voi yksityisyyden suojaamisen takia julkistaa.

Kaarinassa,heinäkuun 18. päivänä .ad 2014.

          Rauno Kulmala
          Blogisti


torstai 17. heinäkuuta 2014

A J A N R A T A S


                     Tätä kuvaa katsoessani ajatukseni siirtyy aina Vehkajärvelle.
  •                                   
                                AJANRATAS RAKSUTTAA 2014

On taas aika rientänyt ja ajan ratas raksuttanut eteenpäin,ystävämme O Kal (nimilyhenne) viisaasti sanonut.Aika ei kulje,eikä mene eteenpäin,vaan me kulutamme aikaa ja liikumme,mutta aika on ja pysyy paikallaan.O Kal voisi sen määritellä myöhemmin uudelleen kun hänellä on se tieto hallussaan.Hänellä on muutakin tietoutta hyvin paljon,minun ei ainakaan kannata hänen kanssaan väitellä.Olen seurannut facebookissa hänen kannanottojaan ja tullut siitä edellä mainitsemaani lopputulokseen.
Tämä blogini aihe,ajanratas, tuli minulle ajankohtaiseksi tällä viikolla kun jälleen tuli yksi vuosi ikää lisää,eli 81 vuotta, on ajanratas pyörähtänyt siitä kun olen syntynyt Jalasjoen kylässä,kylässä, joka on minulle edelleenkin hyvin rakas,siellä olen lapsuuteni viettänyt ja leikit leikkinyt, kouluni käynyt ja työelämän aloittanut.Ensimmäinen työpaikkani oli Punkalaitumen Sahalla,Hankurissa,sen jälkeen olin Pourun sähköliikkeessä harjoittelijana ja puhelinlaskujen kerääjänä,siinä tehtävässä tuli Punkalaitumen pitäjä hyvin tunnetuksi,se oli sitä aikaa kun ei ollut "kännyköitä" eikä langattomia tele yhteyksiä, oli vaan puhelintolpat ja "sentraalisantrat"välittämässä puheluita.
Em ajanjakson- ja rippikoulun jälkeen,16 vuotiaana, lähdin maailmalle,eli isänmaamme palvelukseen,puolustusvoimiin,jossa olin n 29 vuotta,eli elämäni paras aika vierähti siellä. Se oli aikaa jota en ole hetkeäkään katunut,se antoi kapean leivän ja elinikäisen eläkkeen.
Eläkkepäivistä en kuitenkaan nauttinu laiskotellen,vaan siirryin toisenlaisiin tehtäviin,joka onkin sitten on eri jutun aihe.
Sairastuin 56 vuotiaana ja sillä tiellä olen tälläkin hetkellä,eli 35 vuotta olen ollut parantumattomasti sairaana,seitsemän eri diagnoosia on "papereissa".
Tämä blogi on lyhyesti sanottuna minun elämäni tarina, jonka haluan jälkipolville jättää muistoksi,että tietävät minkälaista on ollut pappan elämä.Kauneinta ja ihaninta aikaa on ollut elämä rakkaan vaimoni kanssa, josta nyt on menossa 60.n vuosi.Rakas vaimoni on antanut minulle voimia jaksaa niin- raskaassa palveluksessa armeijassa, kuin nyt vaikean sairauden aikana.
Suuri kiitos siitä hänelle.
Toivon Teille kaikille,rakkaat läheiset ja ystävät, kaikkea hyvää ja Taivaan isän siunausta ja suojelua elämänne varrella.Olkoon teidän olkapäällänne suojelusenkeli,että kaikelta pahalta välttyisitte ja saisitte elää terveen ja rauhallisen elämän.

Jumala Teitä siunatkoon

Teidän ystävänne, Jalasjoen poika,nykyinen Kaarinalainen vanhus.Rauno-pappa.

Kaarinassa, heinäkuun 17 päivänä ad 2014.

                                        Rauno Kulmala
                                        Blogisti

A J A N R A T A S 2014

tiistai 27. toukokuuta 2014

Katsojien ja lukijoiden tilastot/Rauno Kulmalan blogit

Helleranta: Meidän häät ≠ Juhlat Logomossa

Helleranta: Meidän häät ≠ Juhlat Logomossa: Vihdoinkin pääsen näyttämään teille meidän upean juhlapaikan! Häitämme tanssittiin Turussa Logomossa, VR:n vanhassa konepajassa. Kävimme kat

Rauno Kulmala)Blogger/blokspots/ Komentit tietenkin ovat loistavat ja palauttavat kauniilla tavalla mieleen helmikuun 15.päivän ad 20124,kauniilla tavalla.Kuvakooste on tosi taidolla koottu kauniiseen muottoon.Taas on tämä viikko pelastettu kun saimme katsella, muistella ja ikäänkuin kokea upeat häänne uudelleen.Kiitos Vivi ja Kalle. Niin,ne poronkärityslihat ovat vielä pakastimessa. Eiköhä ne pitäisi syödä ennen kuin uudet perunat tulevat.Muussi nähkääs pitää tehdä vanhoista perunoista.No ei se peruna ole lopussa koskaan,Rosamundaahan saa ympäri vuoden Itäharjun Prismasta.

Mutta muistakaa pitää mielessa. Terveisin Rauno-pappa ja mamma täältä ihanan kauniista Kaarinan kaupungista sinne velkaiseen, Turun lähiökaupunkiin...

lauantai 3. toukokuuta 2014

Helleranta: Meidän häät ≠ hääpuku by Kisu Korsi

Helleranta: Meidän häät ≠ hääpuku by Kisu Korsi: Nyt palataan taas hääjuttujen pariin! Ja upeaan pukuuni, jonka suunnitteli ja teki lahjakas turkulainen vaatesuunnittelija Kisu Korsi. Tapas...

torstai 1. toukokuuta 2014

World Snooker | News | News | Robertson Wins / Makes Historic Century

World Snooker | News | News | Robertson Wins / Makes Historic Centur   Google+Blogger  Rauno Kulmala Tervehdys koko Snooker-maailmalla.Neyl Robertsonin saavuttamasta  tämän maailmanennätyksestä.Pelaaja on ainoana maailmassa pelannut otteluissa yhden kauden aikana tuloksen yli sata, SATA kertaa,tulosta, jota ei kukaan ole uskonut kenenkään koskaan saavuttanut. Hän teki tämän vielä MM.kisojen semifinaalissa,joka sekin nostaa saavutuksen arvokkuutta,eikä siinä kaikki ,vaan sen jälkeen hän kykeni vielä  voittamaan ottelun luvuin 13 - 11,vastustaja oli  Trumph,Englanttilainen huippupelaaja.Voitollaan Robertsson raivasi tiensä välieriin ja kohtaa niissä,maailman kolmanneksi parhaan pelaajan,Selby Englantilainen hänkin. Ottelu pelataan tänään,vapunpäivänä klo 15.00 ja on nähtävissä Eurosport.kanavalla.Onnittelut tämän blogin välityksellä Robertssonille ja Austraalian kansalle,että he ovat saaneet,köyhästä pikkupojasta kasvatettua, tällaisen tähden maailman kartalle.Koko Snooker.väki varmaan yhtyy onnitteluihin. Terveisin Rauno Kulmala Turku,Finland.

tiistai 28. tammikuuta 2014

Helleranta: Sisustuslöytö rautakaupasta

Helleranta: Sisustuslöytö rautakaupasta: Tässä näette yhden meidän ensimmäisistä sisustushankinnoistamme, jonka ostimme vuosi sitten uuteen kotiimme. Olin katsellut upeita tehdastyy...



Hienot löydökset,Kiinnostavin minusta oli se puinen puulaatikko "vanhus".Hyvät Kallen-päivä jatkot terv M & P Litsasta.