Perinteistä tapaa noudattaen aloitin taas tämä lyhyen blogin kirjoittamisen.Lähinnä sen ihanuuden takia mitä meille Suomalaisille merkitsee tämä keskikesän suuri juhla. Tätä voisi tietysti sanoa myöskin valoisuuden suureksi illuusioksi;pohjois-suomessa,eli Lapland,ei aurinko aurinko loistaa kirkkaalta taivaalta vuorokauden ympäri.Tämän tietysti voi kokea myös etelänapa-alueen asukkaat, kuten lähinnä Australia ja Uusi-Seelanti,heillä se tietysti on eri vuodenaikaan,eli siinä vuoden vaihteen aikaan.
- J U H A N N U S 2014
Kansalaisperintetä noudattaen,Suomessa vietettiin saunoen, koivuvihtoja tietysti käytettiin ja nautinto oli,sanoisinko taivaallinen,vain suomalainen ymmärtää tämän nautinnon ihanuuden.
Tämän jälkeen nautittiin tietysti grilliherkkuja,kuten makkaraa ja lihaa,tuoreiden vihersalaattien kera,kesäsalaatteissa on tullut uusi piirre kun siihen kelpaa melkein kaikki vihreä mitä luonnosta löytyy.
Olutta ja erilaisia viinejä ja snapseja tietysti palan painikkeeksi.Puolenyön maissa tietysti poltetaan kokko järven tai merenrannassa.Ominaista tällä iltajuhlalle on,että siinä ollaan mukana perheen kaikki jäsenet,lapset mukaan luettuna.Hauskaa on kaikilla tässä ns valon juhlassa,kuten uusi käyttöön otettu nimike edellyttää.
Juhannuspäivänä juhlitaan Suomen kansallislipun eli Siniristilipun päivää,joka on Suomen itsenäisyyspäivän ohella tärkein liputuspäivä,tästä valoisuudesta johtuen lippu saa olla salossa koko yön yli juhannuspäivän iltaan klo 21.00 saakka,mikä taitaa olla harvinaista maailmassa.
Tässä olen kuvaillut suomalaista kansallis perinnettä lyhyesti,sehän on meille kaikille hyvin tuttua,olen suunnannut tämän blogin lähinnä globaalisti kaikille lukijoille,että heillekin tulee tieto miten erilaisia juhlatapoja eri kansallisuuksilla on.
Toivon lopuksi kaikille lukijoille mitä parhainta kesää ja hyvää jatkoa,toivottavasti eri konfligtit itäeuroopassa, saavat rauhallisen käänteen nopeasti,että sielläkin päästäisiin viettämään normaalia elämää.
Kaarinassa,kesäkuun 21 päivänä ad 2014 klo 17.15
Rauno Kulmala
Blogisti

Ei kommentteja:
Lähetä kommentti