lauantai 16. marraskuuta 2013

Marraskuu

Marraskuu 2013 Sanotaan,että Suomi on ihana maa kun täällä on neljä vuoden aikaa,josta saamme olla kiitollisia. Tällaista mahdollisuutta ei ole maapallolla muilla kuin pohjoismaisilla naapurivaltioillamme. On ihana Lapin kesä,jolloin napapiirillä ei laske aurinko lainkaan,eletään niin sanottua "yötöntä yötä" On talvi,lumi,jää ja hyytävän kylmät ilmat,kevättaurinko tuo tullessaan ihanan tuntee valon lisääntymisestä ja tiedämme,että on jälleen tulossa uusi vuodenaika. Vuodenaikoja on tosiaan neljä täysin toisistaan poikkeavia.On se tietysti ihanaa kun meillä on tällainen mahdollisuus ja saamme niistä nauttia;kuka sitten tykkääkin on varaa valita.Sanotaan,että "yks tykkää äidistä toinen tyttäristä mutta molempia naidaan". Valitsin tämän BLOGIN aiheeksi marraskuu,ehkä sen takia,että minun mielestäni marraskuu on yksi inhottavimmista kuukausista,on pimeää,aina sataa,on inhottavia tuulisia päiviä ja hyvin paljon erilaisia säätila vaihteluita,jotka eivät juuri toisistaan poikkea.Aamulla kun herää on pimeää ja sellaiset ihmiset jotka vielä ovat työelämässä, tulevat kotiin päästyään, ovat jälleen pimeässä. Siis aina on vaan pimeää ja kurjaa. Viisaat tohtorit ovat tutkineet,että marraskuussa ihmiset voivat yleisestiottaen huonosti,mielenterveysongelmia on enemmän kuin minään muuna vuodenaikana.Ainaiset flunssaepidemiat kiusaavat,niin lapsia kuin aikuisiakin.Rokotteita pitää ottaa,että säästyisi sairastumasta.Onkohan ne rokotteet kuitenkaan mitään "terveellisiä",viime vuonna ne ainakin aiheutti ainakin nuoremmille henkilöille NARKOLEPSIAA vai mikä se nyt sitten taas olikaan,kuitenkin jotakin "häikkää" niistä sai useat ihmiset eri puolilla maailmaa. Minä en tykkää marraskuusta,en sitten "pätkääkään". Mutta jos lukija tykkää niin saat minun puolestani nauttia täysillä vaan tästäkin vuodenajasta. Mainiten tässä välillä;että pääsen irti marraskuusta,että tämä on minun kolmas blogini,on kuulemma niin,että sen jälkeen kun on kolme kirjoittanut,niin voi "tituleerata" olevansa Blogisti.Aikaisemmin julkaisemani olivat "Elämänkaari ja Maljapuhe"ne ainakin saivat hyvän vastaanoton ympäri "maailmankaikkeuden" eniten oli lukijoita Suomen jälkeen Yhdysvalloissa ja Venäjällä, Austraaliasta ja Uudesta Seelannista löytyi muutama kiinnostunut. Perinteistä tapaa noudattaen lisään tähän loppuun runon jonka on kirjoittanut koulukaverini Panu Helariutta.Runon nimi on " Tämä hetki"ja se sopinee hyvin niin minulle kuin myös toivottavasti Teillekin. TÄMÄ hetki Miks,ihminen,tahdot ain menneitä kaivaa,kun siitä on sulle vain tuskaa ja vaivaa? Et menneelle kuitenkaan mitään voi,sama toistuva sävel sun mielessä soi- Vaalia voisit kai muistoa hyvää,mutt kun mukana tulee myös murhetta syvää, ei haittaa,vaik mennehet unohtaa, mik ollut on ennen,se mennä saa. Tätä päivääsi turha on synkentää ja tummilla sävyillä värittää.Koska aikasi, ihminen,lyhyt on, tee päivästäs iloinen,murheeton. Kohtaa kumppanis hyvällä mielellä ja iloisia sanoja kielellä,sillä virheistä sättien,murjottaen, hälle lisäät oloa pahaa vain Tämä hetki on Sinulle tärkeä,hyvää tahtoa käytä ja järkeä,sillä kohta tää hetki on eilinen ja ajan kulkeviin rattaisiin kadotat sen. Toivon Teille,marraskuusta huolimatta,oikein hyvää elämässänne ja hyvää joulun odotusta. Ystävänne Blogisti Rauno Kulmala Suomi-Finland Turku.