Tätä kuvaa katsoessani ajatukseni siirtyy aina Vehkajärvelle.
AJANRATAS RAKSUTTAA 2014
On taas aika rientänyt ja ajan ratas raksuttanut eteenpäin,ystävämme O Kal (nimilyhenne) viisaasti sanonut.Aika ei kulje,eikä mene eteenpäin,vaan me kulutamme aikaa ja liikumme,mutta aika on ja pysyy paikallaan.O Kal voisi sen määritellä myöhemmin uudelleen kun hänellä on se tieto hallussaan.Hänellä on muutakin tietoutta hyvin paljon,minun ei ainakaan kannata hänen kanssaan väitellä.Olen seurannut facebookissa hänen kannanottojaan ja tullut siitä edellä mainitsemaani lopputulokseen.
Tämä blogini aihe,ajanratas, tuli minulle ajankohtaiseksi tällä viikolla kun jälleen tuli yksi vuosi ikää lisää,eli 81 vuotta, on ajanratas pyörähtänyt siitä kun olen syntynyt Jalasjoen kylässä,kylässä, joka on minulle edelleenkin hyvin rakas,siellä olen lapsuuteni viettänyt ja leikit leikkinyt, kouluni käynyt ja työelämän aloittanut.Ensimmäinen työpaikkani oli Punkalaitumen Sahalla,Hankurissa,sen jälkeen olin Pourun sähköliikkeessä harjoittelijana ja puhelinlaskujen kerääjänä,siinä tehtävässä tuli Punkalaitumen pitäjä hyvin tunnetuksi,se oli sitä aikaa kun ei ollut "kännyköitä" eikä langattomia tele yhteyksiä, oli vaan puhelintolpat ja "sentraalisantrat"välittämässä puheluita.
Em ajanjakson- ja rippikoulun jälkeen,16 vuotiaana, lähdin maailmalle,eli isänmaamme palvelukseen,puolustusvoimiin,jossa olin n 29 vuotta,eli elämäni paras aika vierähti siellä. Se oli aikaa jota en ole hetkeäkään katunut,se antoi kapean leivän ja elinikäisen eläkkeen.
Eläkkepäivistä en kuitenkaan nauttinu laiskotellen,vaan siirryin toisenlaisiin tehtäviin,joka onkin sitten on eri jutun aihe.
Sairastuin 56 vuotiaana ja sillä tiellä olen tälläkin hetkellä,eli 35 vuotta olen ollut parantumattomasti sairaana,seitsemän eri diagnoosia on "papereissa".
Tämä blogi on lyhyesti sanottuna minun elämäni tarina, jonka haluan jälkipolville jättää muistoksi,että tietävät minkälaista on ollut pappan elämä.Kauneinta ja ihaninta aikaa on ollut elämä rakkaan vaimoni kanssa, josta nyt on menossa 60.n vuosi.Rakas vaimoni on antanut minulle voimia jaksaa niin- raskaassa palveluksessa armeijassa, kuin nyt vaikean sairauden aikana.
Suuri kiitos siitä hänelle.
Toivon Teille kaikille,rakkaat läheiset ja ystävät, kaikkea hyvää ja Taivaan isän siunausta ja suojelua elämänne varrella.Olkoon teidän olkapäällänne suojelusenkeli,että kaikelta pahalta välttyisitte ja saisitte elää terveen ja rauhallisen elämän.
Jumala Teitä siunatkoon
Teidän ystävänne, Jalasjoen poika,nykyinen Kaarinalainen vanhus.Rauno-pappa.
Kaarinassa, heinäkuun 17 päivänä ad 2014.
Rauno Kulmala
Blogisti