Jälleen olemme jättäneet taakse yhden vuoden,voisinko sanoa onnellisesti eletyn,tai no,ehkä on parempi käyttää ilmaisua,vaihtelevasti.On ollut sekä hyviä,että huonoja aikoja.
Aloittaessani tämän blogin kirjoittamista,minulla ei ollut mitään suunnitelmaa mistä minä nyt lähinnä kirjoittaisin.Tuli vaan sellainen ajatus,että kyllä nyt on aika kirjoittaa jotakin viime vuoden,2015, tapahtumista,oli se niin tapahtumarikas,että kyllä ne täytyy muistiin kirjoittaa,että jää läheisille,erityisesti "jälkikasvulle"jotakin sellaista mitä Rauno-pappa ajattelee tapahtumista.
On ollut surullisia tai ei niinkään surullisia,mutta yllättävä tapahtuma joka vetää mielen surulliseksi,voi olla,että se oli ehkä parempi,että siinä kävi näin jos se kuitenkin oli tapahduttava.
Toukokuussa saimme kaikki läheiset tietää,että lapsenlapsistamme vanhin,jääköön nyt tässä tapauksessa mainitsematta,nimet ,J,että hänen aviopuolisonsa oli kyseisen päivän aamupäivällä jättänyt "lehdistölle" tiedotteen,että hän eroaa,oli kerännyt " kimpsut ja kamssut" heidän yhteisestä kodistaan ja muuttanut pois.Kyseisenä aamuna vielä kaikki oli ollut hyvin,aamiaiset syöty,puoliso lähti töihin ja otti lapset mukaan ja vei heidät kouluun.
Iltapäivällä,eräästä lehdestä soitettiin hänen puolisolleen ja kysyttiin,että onko tässä jutussa perää ja voidaanko se julkaista. Hänelle tieto tuli täydellisenä yllätyksenä ja aiheutti tietysti suuren järkytyksen hänelle.Siinä piti vaan yrittää koota ajatuksia ja yrittää jotenkin selviytyä loppupäivän töistä.Oli ajateltava miten tästä nyt sitten jatketaan kahden lapsen kanssa ja miten aletaan selvittämään heidän yhteisen kodin ja lasten kohtaloa.Tämän osion vatvominen tässä blogissa onkin sitten jo turhaa.Lukijat voivat ajatella sitten omalta osaltaan miten se voi näinkin tapahtua,kukin tehkööt omat johtopäätöksensä.
Tähän kohtaan voisin riimittää ihailemani mainion henkilön ja hyvän sanankäytön hallitsijan Jari Sarasvuon moton:
" Ilta on ihmisessä ja aamu on outo.
Illasta aamuun on ihmisen soutu.Illasta aamuun on yöllistä matkaa,Jos
jaksat uskoa,jaksat jatkaa."
Tekstin lainaus Jari Sarasvuo
Ensi kerralla sitten lisää hauskempia tapahtumia,niitäkin on kertynt matkan varrella.
Toivotan lukijoille kaikkea hyvää ja koittakaa jaksaa Jari Sarasvuon sanoin.
Kaarinassa, tammikuun 15 päivänä ad 2016
Rauno Kulmala
Ei kommentteja:
Lähetä kommentti